Så kom vi til den herlige didaktik og vi fik både drøftet gamle didaktiske kendinge som Hiim og Hippe, men også nyere modeller med inddragelse af teknologien.
Et spændende punkt var om hvor vidt der skulle anlægges et teknologi-didaktisk perspektiv, når man fx. anvendte højteknologiske apparater. Eks. vis en laserskærer.
Andre udfordringer bestod i nøje fastlagte læreplaner med fastlagte mål og meget lidt tid til at udføre eller eksperimentere.
Vi arbejdede med både QR koder og video, hvor der var konsensus om at video-mediet var svært at komme udenom i en undervisningssammenhæng.
Et tankevækkende udsagn var, at det var meget grænseoverskridende at filme sig selv, mens det var det man ofte bad eleverne om at gøre.
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
-
Liste over direkte links til de studerende praktikumudfordring. Herunder har jeg kun listet de, hvor der umiddelbart kan søges på "pra...
-
Dagens tema Feedback og evaluering gennem digitale teknologier - hvad, hvorfor, hvem og hvordan? Dagens agenda Hvorfor evaluerer...
-
15.09. underviste jeg (Marianne) begge hold. Når vi samlæser de to hold, har vi, som tidligere nævnt, fået mulighed for at have en ekstra un...
Ingen kommentarer:
Send en kommentar