Vejledning efteråret 2019

Optakt til modulprøven

Det er altid spændende, i min optik, når de studerende går i gang med at arbejde med oplægget til deres modulprøve. Jeg har gennem tiden mødt mange interessante udfordringer og tanker om, hvordan de kan håndteres. 

I vejledningen forsøger jeg at udfordre deres tanker om og deres valg af løsningsforslag. En af de vigtigste opgaver for mig er, at de studerende ikke "kun" kommer med løsninger, men også kan begrunde hvorfor, og at de kan forklare alle de mellemregninger, der ligger bag de trufne valg. 

Prøveform 8

Vi har som på de tidligere forløb valgt synopsis og et praktisk produkt.

1. og 2. vejledning, indhold og form

Til vejledningen har vi, også som tidligere, valgt at dele den op i to gange á ½ time og som vi har rammesat.


Afsættet for især 1. vejledning er som vist herover, de studerendes problemformulering. Et afsæt, som de studerende løbende har blogget om, så både jeg, medstuderende og medunderviserne kan inspireres og vi kan videndele.

Indlæggene eller posterne i de respektive blogs har for de vejledninger, jeg har gennemført i løbet af sidste uge, fungeret meget fint. Jeg har haft et godt indtryk af, hvad den studerende interesserer sig for og ønsker at arbejde med. Og jeg har kunnet henvise deres medstuderende til at kikke med.

Til vejledningen hos mig har vi brugt mindmapping flittigt, forstået på den måde, at vi har skrevet problemstillingen i stikord på tavlen, hvorefter vi har brainstormet udfra de tanker, som deres indlæg til 1. vejledning har indeholdt.

Jeg har taget et foto af samtlige "tavler", på nær vejledning hos Pierre, da vejledningen her foregik via Skype, med afsæt i hans case. I forbindelse med online vejledning, bør jeg fremadrettet overveje at udnytte en online whitboard.

DigiTek 25. sept. 1. vejledning

Til 1. vejledning havde de studerende lagt deres forberedelse ud på bloggen med afsæt i denne rammerne for første vejledning. Link til 1. indlæg for 1. vejledning: LarsAnders KAnders A.,
Morten (blog, indlæg?), Louise og Dan og vores fælles brainstorm

Ingen kommentarer:

Send en kommentar