Endnu en online dag - forberedelse

Online med kort varsel


Vi havde ikke lige set det komme med endnu en online dag på holdet.

Som mangeårig konsulent for fjernundervisning eller netundervisning med de righoldige erfaringer jeg har derfra, ville jeg havde foretrukket at forløbet have være planlagt samlet fx med inspiration i professor Gilly Salmons righoldige materiale. Her vil man opbygge en progression i arbejdet med online teknologier, relationer og interaktion.

Kastet ud på dybt vand


I stedet måtte vi allerede torsdag i sidste (12. marts) give de studerende besked om indholdet af dagen i dag (17. marts). Vi valgte at fastholde den planlagte forberedelse, som tog afsæt i FLIP modellen / beskrevet i artiklen af blandt andre Kristian Kildemoes: En didaktisk model for Flipped Classroom i bogen "Flip din undervisning"

Eksempler på hvordan


Jeg har haft fornøjelsen af at deltage i et internt kursus med Kristian som underviser og har tænker jeg været tro mod principperne i FLIP / fase 1-3


3 videoer - til flipped


Jeg har udformet 3 videoer med afsæt i teksten af Kildemoes m.fl. Jeg har som i deres tekst taget afsæt i Microsoft Forms, det er sket af etiske overvejelser / svar dataene er under lås og slå på KP :-) Men man kan også anvende Google Forms på samme måde. 

Mine overvejelser i forbindelse med udformning af materialet har været et setup, der ser ud som følger:

Video 1 (max. 5 min.):  

Appetitvækker, video som et læremiddel i undervisningen.



Linket her går til en delbar og redigerbar kopi, hvis man har lyst til at tage afsæt i mit materiale: Kopi til redigering.

Video 2 (max. 5 min.): 

Afsæt Flipped Classroom, teksten "Flip din undervisning" kapitlet "En didaktisk model for flipped classroom”. Link til redigerbar kopi

Video 3 (max. 5 min.): 

Kort præsentation af hvad et storyboard. Link til redigerbar kopi

Resultaterne

I går middags var der ikke så mange, der havde svaret på spørgsmålene men i morges lå, der godt 20 svar (holdet er på 38 deltagere). Interessante svar som vi kunne havde drøftet i undervisningen f2f. Vi havde valgt ikke at gå dybere ind i svarerne eftersom vi i dag er begrænset både af båndbredde og tid. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar