Online dag - forberedelse

3. marts - studiedag for de studerende

På dette modul har vi fornøjelsen af at få muligheden for at initierer nogle studiedage. Det betyder selvfølgelig ikke, at de studeendes arbejde med studiet på modulet er begrænset til disse, men vi har som undervisere en mulighed for at pege på nogle specifikke områder, som vi mener de studerende med fordel kan bruge noget tid på i studiegruppen. Vi er også meget bevidste om, at ikke alle studerende har muligheden for at mødes på netop på denne dag. Men det forsøger vi at tage højde for i de opgaver, vi beder dem løse.

På studiedagen d. 3. marts bad vi de studerende eksperimentere med at mødes online. Vi stillede en række digitale værktøjer til rådighed: Link til Adobe Connect, en video om funktionerne i Adobe Connect og mulighed for at kontakte en underviser (mig, Hanne)

Rødglødende mail / telefon

Det blev en hektisk formiddag for mig, min mail var rødglødende og jeg måtte også i gang med mobilen. Jeg glædede mig over den megen aktivitet, da det må betyde, at de studerende er godt klædt på til vores online dag.

Samarbejdet i grupperne 10.marts

Udover at eksperimentere med mulighederne i Adobe Connect, bad vi de studerende i deres respektive eksperimentgrupper (som er lig deres studiegrupper) aftale, hvordan de vil samarbejde d. 10. marts, hvor online dagen skal løbe af stablen.

Men det betød også, at flere efterspurgte, hvad indholdet af online dagen var. Det havde vi ikke lige tænkt på at melde ud. Men jeg kan selvfølgelig godt se, at kan være vigtigt at vide det... ellers kan det godt være svært at tilrettelægge sin arbejdsindsats i detaljen, hvis man har brug for det.

Ramme for online dagen 10. marts


Herunder det vi meldte ud d. 3. marts for indholdet af online dagen - det bliver meget meget interessant at se, hvordan dagen kommer til at forløbe.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar