Find inspiration - i Slideshare

En af de teknologier, som Hanne og jeg benytter til at hente inspiration er Slideshare, der i al sin enkelthed er en platform, hvor folk fra hele verden uploader og deler deres præsentationer.

Herunder kan I se en præsentation jeg udarbejdede ifm. et oplæg for Uddannelsesforbundets tillidsrepræsentanter om digitalisering i erhvervsuddannelse:



Den Digitale Erhvervsuddannelse - hvorfor og hvordan from Marianne Riis

Slideshare er en typisk web 2.0 teknologi, hvor brugerne kan dele, følge, like og kommentere. Jeg bruger ofte Slideshare, når jeg har brug for inspiration. Så skriver jeg simpelthen et eller flere søgeord (fx læring) ind i søgefeltet, hvorefter der kommer forskellige forslag frem.

Herudover kan det være en smart måde at dele slides på gennem indlejring som her eller blot ved at sende selve linket til præsentationen ud i en mail el.lign. For at få det fulde udbytte, vil jeg anbefale, at man opretter sin egen konto, men man kan også nøjes med bare at browse rundt :-)

/Marianne 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar